About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Tuesday, 3 July 2012

dugaan Part 1

Dah lama nak menulis tapi malasnyer.... Mmmm. dugaan demi dugaan datang dalam kegembiraan.... apa yg terjadi kat aku ek??? Bulan 6 aku asyik makan hati jer...sket2 touching pastu  nangis...ntah apa2 kan...Jadi masa ditawarkan untuk pergi berkursus ke Pangkor untuk Ju PPDa Negeri, mula2 aku tak nak pergi. pastu malam tu dok ronda2 kt Shah Alam aku pun rasa nak pergi....

So pagi Selasa tu aku kul 7 dah bergerak dari rumah ke jabatan Pelajaran Negeri selangor. Dlm perjalanan bolehlak aku ter blurr. . . Aku g seksyen 2 sampai kt sekolah Sultan Abdul Aziz ke apa. Lupalak jabatan kt Seksyen 4. Mujo dalam pusing2 tu aku sampai gak dlm 8 lebih.hehehehe....Lepas breakfast,naik van ke Pangkor. van yg penuh padat mcm tin sardin gitu... 

dalam van ke pangkor
Perjalanan sungguh meriah. Kami singgah makan kt teluk Intan. masa ni ku sedar sandle ku tumitnya bermasalah. baru je beli mlm tadinya..huhuhu..jadi sampai jeti lumut, misi utama membeli slipper. then naik bot terus ke hotel. Pangkor bayview beach resort. Sampai mkn masuk bilik. bilik problem tukar bilik baru y lebih best. pastu aktiviti ice breaking kt dalam swimming pool.... 

ice breaking

malam start meeting kejap. diberitahu apa tugas yang perlu dilakukan. sesi pengenalan oleh Ketua unit PPDa Jabatan. Lepas tu kitorg buat sesi jalan2 tepi pantai. konon2 diorg ni nak cari tmpt karaoke. aku follow jer..
Esok pagi pas breakfast terus sambung meeting n buat modul. lepas mkn pagi, kami diberi cuti..hehehe..pas zohor kot bergerak g snorkling. barang2 aku n shima semua masuk beg aku. tak teringat pun nk letak dlm plastik. ada gak kwn2 lain yg letak dlm plastik pastu letak dlm beg aku. dengan gumbiranya kami pun naik bot ke tempat snorkling. masa aku sampai aku tgk ada seorang cikgu lelaki yg menggalas beg aku ni ada dlm air....huh...apa terjadi....beg aku basah....habisla tab aku n phone si shima basah.... keringkan masuk dlm plastik. pastu kami teruskan aktiviti snorkling. ada 2 bnda berlaku time snorkling ni. yg p1, ada sorg akak ni takut,jadi dia bergantung kat aku ada sekali aku hulurkan tangan pd seorang lelaki,utk tarik aku....serius aku terkejut bila dia pegang tangan aku. terus aku lepaskan...sanggup dibawa arus daripada terpegang..ha ha ha ha...dan yg kedua membuatkan muka aku kemerah2 merahan bila masa ramai2 tu ada sorg ni terhanyut ke arah aku. mula2 aku ingat si Nik Ijan tgk2 eh lelaki,ingatkan kawan2 aku,tgk eh,dia kt blkg aku..rupanya ustaz mana ntah aku tertolak2 dia..suka hati aku jer...dia lak diam jer. apa lagi,jadi bahan la kt situ..huhuhuhu....lepas balik snorkling sambung lak main bola kt swimming pool...best...hilang segala stress...pastu baru teringat nk letak phone dlm beras kt hotel tu..... nnti sambung....

main bola dalam air...

persediaan sebelum snorkling...



No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget