About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Wednesday 18 July 2012

Terharunya Cikgu Rozie...

Saya baru jer balik dari Kem INTAN Zon Tengah. Siap hantar 2 org peserta program balik rumah. kiranya dah 4 hari saya tak ke sekolah. hari sabtu ada pergi sbb ada perjumpaan PRS. Rasanya mcm nak demam lak. hehehehe. . . Apa kena mengena tajuknya dgn cite aku ni kan...
Aku kalau dah outstation lama2,mestilah buka facebook kan. facebook aku biasalahkan. pastu aku bika lak facebook Cikgu Rozie. Aku tgk ada 2 notification yg mention nama aku. 1 kt komen dia n 1 lagi kt status. mula2 baca kt wall yg 1st tu aku dh touching.... pastu bila baca sampai bawah,dan mention yg kedua,apa lagi,meleleh2 air  mataku...sedih ker?tapi memang tersentuh hatiku...mungkin bg org lain ini adlh perkara biasa tp x bg aku.


                "AKU sbg kawan kau,aku pon tak tau la nak ckap ap..aku bersyukur dan berterima kasih kepada kau dan ALLAH SWT..sbb mentakdir kan bertemu dgn shabat mcm kau..THNKS AGAIN Aqem Biey Chum..kau dah membukak kan mata aq...bg aku,aq kehilangan 60% sbb tnpa mak.. jujur la,skrng nie pon aq nak friend FB tau kejujuran aq..aq jealous sngt2 tgk kwan2 aku happy dgn KESEMPURNAAN KELUARGA..rmai2 kwan yg slama aku aq hidup,kau la satu2 nya memberi aku semangat..tak lupa juga guru aq tak akan lupa smpi aku MATI Cikgu Rozie..Terima kasih membimbing DXXXXX..aq sedih sngt2 dan nak kata aku menyesal,tak akan jadi ap,but,aq ttp menyesal dgan keburukan aku selama ini..dgn menyesal aku nie,aq akn buat 1 pengajaran...



         "Benar kata orang,buang yg kotor..ambil yang jernih...aku~xxxxx nak berterima kasih dekat Aqem Biey Chum dan Cikgu Rozie memberi semangat,dan membimbing..walaupun aku tak ada mak,aku tak kan roboh kan impian,masa depan,kegembiraan PAPA AKU..mereka dah membuka mata xxxxxx..aku tak malu dan aku akan buang jealous dkt kwan2 aku yg ada mak..cuma 1 je aku sbgai anak YATIM,aku nak korang bersyukur..NEGARA buat hari ibu bkan sje nak korang membalas jasa..MOTHER JUST SAY:"nak,blajar la rjin2..itu la impian mak.."bg aku,aku stuju..aku harap sesiapa ada mak,ayah,dikira satu family yg sempurna,bersyukur la ada kasih sayang,mendengar kesedihan,kemesraan dan menghadapi ap2 bersma-sama ibu..
#UNTUK KORANG DAN AKU JUGA :D "SMILE" :D



Ya Allah berikanlah anak muridku kekuatan untuk berubah menjadi lebih baik. antara kita mungkin tak merasa apa yg pelajar ini rasa. dan aku tak nak dia merasa kehilangan kasih sayang itu sedangkan kekosongan hatinya boleh diisi oleh kasih sayang kita semua. masayarakat sekeliling, keluarga,sanak saudara. Aku juga sedih sbb adik2 aku juga merasai apa yg pelajarku ini rasa. dan aku juga berharap akan ada guru2 mereka yg memberikan kasih sayang kpd adik2ku gak.... 

marilah kita sama2 membantu dan memberi kasih sayang kpd remaja2 kita sekarang...kalau kita xberi kasih sayang,mereka akan mencari di tempat yg xsepatutnya....

SAYANG ADIK2 KU....SAYANG ANAK2 MURIDKU....

No comments:

Post a Comment