About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Sunday, 14 July 2013

Aku dan Tong Gas

Sementara menunggu azan Isyak berkumandang ni, sempat kiranya mencoret apa berlaku kepada aku hari ni... Ok tak tajuknya?Alamak dan azan pulak..jap g sambung ye...
ok dah siap solat isyak n terawih... ok sambung citer..tajuknya pasal tong gas...bukan bedah tong gas ye...sebenarnya dah beberapa hari rumah aku ni gas habs. dah berapa hari ler tak berasap dapur tu. bukannya apa, takde sape nak tolong g belikan gas. hari sekolah memang sibukla...

semalam sms rafiq suruh balik. pagi tadi call, dia ckp tak boleh balik. so lepas zohor hari ni, aku pun keluar menyelesaikan misiku...yg pertama aku p Pak Lang Pasar Segar kt Puchong Permai. Beli segala apa yg aku nak lah....daun kunyit jer takde. balik tu aku singgah kedai kt Tmn mas,Kedai Dumai. Dia cakap ada gas n boleh hantaq p rumah. Aku bgtau la tong gas aku warna biru. dia pk2 pastu cakap hijau merah...pastu aku p cari daun kunyit aku yg tak dapat lagi tu...pastu balik rumah basuh sotong... pastu nampak la org mai hantaq tong gas. Dia bawak tong kaler hijau merah petronas tu. bila dia tengok aku dia kata tk sama pulak tong dia.nanti dia nak p tanya bos dia. dia balik kedai dia. pastu dia mai balik dia kata tak boleh sbb tak sama. siap bagi balik duit aku...fuh sedih tu...

pastu aku pun p lah semua kedai kat tmn mas...ada lagi4 atau 5 kedai. ada yg tak jual, ada yg sibuk tak bleh hantaq gas. fuh...dahsyat....pastu aku p pulak dlm kg sri aman. ada 1 kedai tu, aku tak nmpk orang pun, bg salam.ada org jawab tp tak nampak gak org.ngeri gak.rupanya dok tidoq kt bawah kaunter. dia cakap jauh rumah aku. tak boleh hntaq. aku siap merayu bayaq lebih pun tak pa. tp dia kata boleh hantar pukul 6. tkut tk sempatjer nk masak... kedai dpn sikit, tak dak motor lak nk hntar.depan sikit tak hantaqlak. depan lagi, tak dak org lak nak hantaq...

pstu aku ter pk p pulak kat tmn putra prima. satu pun kedai dia xdak jual tong gas...pastu p pulak kt area rumah lama aku yg ada flat yg bawah dia ada kedai tu....ada 3 kedai...mula2 aku p kedai yg ada tong gas biru la. p.cik tu xnak hantaq...walaupun aku pujuk rayu. kedai tepi tu pulak ada perempuan jer.memang tak la nak hantaq. dah la akak tu mcm jiran lama aku jer. pastu kedai hujung tu jauh sikit. aku pun naik semula kereta. sempat call rafiq...buat suara sedih... yg lawaknya, aku rasa cam penat sangat cari tong gas ni....stop kereta, bolehlak aku nangis.meleleh air mata..bodoh jer...dah lap air mata g pulak kedai last ni....tk dapat jugak...dh sejam drive cari tong gas.aku bertekad balik rumah dan tau mcm mana aku masak...aku nak gak masak.tak nak beli kt pasar ramadhan...masak cara duduk kolej n awal2 praktikal dulu.guna periuk karan..hehehehe...siap jugak juadah berbuka aku. nasi putih,sambal sotong, kailan ikan masin, tauhu n teme goreng, pastu pecal..sebenanrya nak buat tauhu sumbat...

hehehehe...kelakar lak nangis sbb tong gas. kang best kalau ada Bedah Tong Gas kt taman aku ni.....masa ni lah aku terpikir, rasa nak kawin jer, nanti ada org boleh tolong belikan gas... :)

2 comments:

There was an error in this gadget