About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Saturday, 6 September 2014

kasih sayang cinta hormat .... di manakah???

mmmmm ..... bila teringat nk buat kerja ada je yg aku nak coretkan kat sini.
tiba-tiba teringat insiden kat sekolah semalam.
ceritanya begini....

ketika aku dan rakan-rakan kt bilik kaunseling tu tengah mengemas dan menyiapkan kerja,
pengetua telefon minta kami semua p pejabat.
jumpa dengan dia lah kan...

selepas perbincangan dan kerja2 yg perlu dilakukan dan diberitahu,
kami pun p la ambik sekotak besar fail untuk dibawa pulang ke bilik kaunseling.
aku usung kotak tu dengan ssorg kaunselor lelaki.
kat luar pejabat tu ada lah budak2 tingkaatan 1 ke 2...
aku mintak la tolong dia angkat kan kotak tersebut utk aku..
dia boleh jer tengok n lawan tolak dengan kawan sapa yg nak tolong...
eeee....geram je aku tengok.
sehinggakan aku tolak kotak tu kat kaunselor sorang lagi....

sampai kat tempat parkir kereta, tuan punya kereta belum sampai
panas pulak tu.
tiba2 adalah budak kelas tingkatan 2
datang tawarkan untuk tolong angkat kotak tersebut.
alhamdulilah....
ada juga yang sanggup tolong.

dah naik kereta turun la kat bilik kaunseling.
jauh jugak la nak jalan ke bilik kaunseling tu
tengok ada ramai budak ting 4 dok tunggu nak balik kat situ
aku n cikgu kaunseling perempuan yang 2 orang lagi panggil la budak2 tu
dalam 3 orang suruh tolong angkat...
tau apa yg diorg buat????

diorg tengok kami 3 ni macam tak kenal jer...
siap jalan lagi ke arah pintu pagar...
fuh, rasa menyirap jer...
selama 8 thn lebih aku jadi cikgu ni...
kat 2 sekolah sebelum ni...
tak jumpa lagi budak2 macam ni...

kat smk la salle dulu, pantang aku bawak buku ke apa, mesti ada yang nak tolong bawa
tak kira la pelajar melayu ke india ker, cina ke
kalau yg tak offerkan diri pun, kalau aku panggil mesti akan p kat aku, n tolong...
yang aku heran tu, budak2 ni kalau xsuka belajar, selalunya rajin bab2 gini..
ini tidak...

kalau kt la salle dulu, budak2 yg selalu tolong aku ni, 
selalunya yg ada mslh dspln mesti nak jer tolong aku..
maksudnya kalau malas belajar pun , ada juga yg diorg suka buat...

kita ni lahir kat dunia ni kan ada baik buruknya dalam diri kita...
dalam diri seseorang tu mesti ada benda baik yg dia boleh buat...
geram pulak aku dengan budak2 tu...

ada lah akhirnya 3 org kot yg tolong...
tu pun setelah ditunjuk dan dipanggil dgn dahsyatnya...

aku dgn kawan ku cikgu hafsah geram jer..
cikgu hafsah pun cakap, kat sekolah dia dulu bkn setakat budak melayu,
budak india pun suka tolong...

hihihihihihi.........

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget