About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Thursday, 22 January 2015

Muka merah , baju kurung merah....

Assalamualaikum...

ini catatan pertama untuk thn ni...
dah lama pun tak menulis... sibuk???
mungkin juga,,,, mungkin juga malas...
laptop rosak.sehari je hantar kedai, melayang rm 240.

bukan itu yg nak diceritakan sebenarnya. yg nak ceritanya perihal aku ni...
aku ni konon2 sibukla di awal tahun ni. 
dua tiga hari lepas dapat surat daripada pejabat kena pergi taklimat.
aku baca sekali imbas jer, ada taklimat daripada Yayasan AFS.
tahun lepas dah pergi taklimat ni. pasal pertukaran pelajar antarabangsa.
hari Khamis iaitu hari ini.

semalam aku lupa nak tulis nama dalam buku untuk keluar awal. pagi tadi aku pun tulis. 
tp selepas kelas relief 2 masa dari 12.10 hingga 1.30 tadi, dok melayan klien2 punya kes, aku sampai lupa makan.
 lapar..... pg tadi mkn awal sangat.
aku ajak partner ku Hafsah pergi ke kantin.
orang kantin pun dh kemas2 lauk.. aku tanya ada lagi tak kuih?
kuih dah habis tinggal serawa jer...
ha,org perlis panggil serawa, org luar tak perasan pulak panggil apa...
kata akak kantin tu, ada serawa pisang. 
aku pun bungkuskan  bungkus serawa dan 2 air teh o ais.

aku ni sebenarnya jarang mkn bubur or serawa kat sekolah atau kt mana2.
selalunya aku hanya akan mkn yg mak aku masak jer..
tp dh xtahan lapar. dok pikir pulak tak tau taklimat tu habis kul berapa pulak.
dgn kalut-kalut aku pun mkn. 
semapt pulak singgah opis nak thumb print.
 ramai rkn2 tgh beratur tunggu mesin thumb print tu cukup masa.
kelakar..mesin tu masanya lambat. time dtg untungla.time balik kenalah tunggu..

kiranya aku keluar sama gak mcm waktu habis sekolah. 
aku pun memandulah dengan lajunya kan.
sempat pakai lipstick n bedak kt dalam kereta je time trafik lite merah.
dah sampai jabatan terpaksa lak parking kt dpn pejabat tanah....
aku berjalan dengan laju menuju bilik yg sepatutnya.
aku buka pintu, kunci...tp mcm dengar suara org bercakap.
buka pintu 1 lg, opis...
aku buka semula. kunci lagi.
lepas tu dengar bunyi org buka kunci...
treng teng teng....tak kenal pun..

aku pun dengan berhemahnya tanya taklimat AFS ke.bukan,,hah? 
aku bgtau dia dpt surat tulis tkalimat kt sini... aku pun keluarkan surat...
ya, betul tmptnya....
TAPI.......
tarikhnya....bkn hari ni...
huh, .... sebelum tu aku dengar org dlm bilik tu, rasanya dia yg mempengerusikan mesyuarat n org jabatan.... dia ckp,
"bagus cikgu".
 mesti dia cakap bagus dtg awal. bersemangat wpun belum tarikhnya..
dan..
yg bertambah malunya, org yg di depan aku ni bgtau lagi kt org kt dlm tu, tarikh dia lambat lagi...
bln 3 nu....
erk....malunya.... 
masa aku tgk tarikh salah tu, sblm dia kata apa2, aku dh cakap, xpalah, xpalah...salah tarikh...
xsangka pulak tarikhnya lg 2 bln. 
5 mac 2015....
awatla...cheq xperasanlak tarikhnya....
dengan malunya aku berjalan menuruni tangga tnpa mengucapkan terima kasih maupun maaf....
huhuhuhu,, teruknya aku...
rasa sama jer wrna muka aku dgn baju aku pakai ni...



unit b&k smk syed alwi

terus je balik rumah lps tu.... harap2 lepas ni tak berjumpa la dengan mereka-mereka itu....

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget