About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Monday, 1 September 2014

Aku Orang Kampung

petang-petang cuti ni aku tak ada pun buat apa.
 hari ni basuh baju, sidai baju, lipat baju. itu je kerjanya..
nak p mengail ikan kt parit depan pun awal lagi. 
so dok la main gam ejap sambil tengok tv.
aku kan sekarang dok kampung, sambil tengok tv ni dengar la bunyi2 yg hanya terdapat kt kampung.
bunyi2 burung cak ni dok terbang kt celah2 bata bunga rumah aku ni .
pastu ada bunyi mesin padi tengah ambik padi kt tepi rumah aku ni.

tadi mak aku habaq ada banyak ikan dalam petak / sawah yang mesin tengah ambik padi tu...
ikan banyak dlm lopak2 air. 
aku kata kt mak aku p la tangkap, mak aku kata segan.
nak suruh adik aku ntah mana ntah dia p.
kalau 20 atau 22 tahun yg lalu, mesti time ni aku dan sepupu sepapat aku yg sebaya tengah berpanas di tengah padang dok tangkap ikan.

kalau kenangkan zaman kanak-kanak memang lawak. 
rasanya masa tu, aku dgn sepupu-sepupu aku hanya nampak biji mata ja.
yang lain mesti habis warna sama macam warna selut tu....
baju mau kaler putih tu dah xwarna putih....
hihihihihihi....

lepas tangkap ikan, ikan bawak balik bg mak atau tok besiang.
pastu nak basuh, terjun mandi dlm parit.

tu adik aku dah balik dengan kawan2 dia.
dah standby nak p tangkap ikan...hihihihihihi

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget