About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Sunday 6 July 2014

rAMadhan 2014

Assalamualaikum..... Selamat berpuasa semua...
Dah lama tak menulis. hari ni dah masuk hari ke 8 kita semua umat Islam berpuasa. Gembiranya bulan puasa tahun ni sebab ... dpt puasa kt kampung dengan family n dah tak perlu berbuka puasa kt dalam kereta seperti yg dilalui selama 6 thn... 
Syukur sangat. tapi thn ni jgn harap la nk turun berat mcm thn - thn sblm ni kan..hihihi... sepanjang bulan puasa ni kalau ada kesempatan, aku buat jual kuih utk berbuka. hari mula-mula aku jual roti jala. hari kedua buat buah melaka. hari-hari sterusnya tu ada meeting sampai ptg. mak ada buat jual lopes. hari jumaat aku jual roti jala lagi. dan hari ni kena buat juga sbb ada request dari customer. marah dia tak pergi jual kat rumah dia hari Jumaat hari tu.
sekejap tadi ni dok cari resepi nak buat biskut raya. ingat tahun ni nak buat biskut yg lain sikit daripada selalu. antara yg teringin nak buat, biskut lidah kucing, crunchy almond n biskut marrie coklat bar. selalu buat kek batik je..... hihihihi.... harap2 bukan angan2 je. ataupun beli bahan tp kuihnya tak pernah jadi. macam beli alat buat roti ni, tp xpernah lagi guna dah 7 bulan kot. 

2 comments:

  1. Selamat berpuasa kat Zirah..syoknya dapat posa kat perlis kali ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa gak linda.... alhmdulilah...setelah beberapa lama berjauhan..hihihihi

      Delete