About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Thursday 17 May 2012

Selamat Hari Guru !!!


dah lama saya tak menulis...banyak perkara nak cerita tapi kesibukan dan kemalasan menyebabkan aku dh lama xupdate....

Sempena hari Guru 16Mei semalam, ....apa ek nak tulis,lupa pulak..hehehehe...Ok,semalam lebih kurang 7 tahun dah saya menjadi seorang guru... Banyak kenangan n rahsia ketika di sekolah dulu yang kini dah jasi kenangan. yang bestnyya bila jadi cikgu ni, time anak murid buat salah yang sama yang kita buat dulu,pasti sangat2 teringat...hehehehe...

Saya ni bukanlah baik sangat zaman dolu-dolu. Agaknya sebab tu lah saya ditakdirkan menjadi Guru Bimbingan & kaunseling. macam tak percaya.... masa zaman sekolah dulu,kawan2 suka juga menceritakan masalah mereka kepada saya...masalah rakan2 ataupu masalah cinta. saya tak bercinta tapi jadi penasihat cnta. macam sekarang kadang2 orang cerita tentang masalah rummah tangga.

Antara rahsia yang boleh buat saya senyum, masa form 4 rasanya,saya pernah ponteng kelas dengan kawan saya Mina. masa tu dia ajak saya pergi hospital. yang bestnya,masa nak tanda tangan guru bertugas,guru bertugas tu guru kelas kami. Hehehehe.....Aku pun berpura2 tidak sihat. siap Cikgu Roslela cek kuku dan bibir tengok pucat ker x? Apa jadi?Confirmla lepas...mana tak pucat,tengah tipulah kan... Tapi 1 jer perangai aku,aku ni xpandai nak tipu,jadi time tu aku tak bercakap atau menjawab,jadi kawan ku lah cakap. Aku memucatkan diri jer..Hehehehe...Almaklumlah sekolah dekat dengan hospital.... :) maaf ya cikgu....

Antara cikgu yg paling aku dan kawan2 sayang..... CIkgu Saidina Umar.

My Gang...
Sekarang jadi kaunselor,ramai juga budak ponteng tp diorg nya ponteng tak best...hahaha...aku ponteng secara berhemah..mintak kebenaran lagi.... :)

2 comments: