About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Saturday, 3 March 2012

KURANG KOLAGEN ? ? ? APERTU????

ASSALAMUALAIKUM.....

Hari ni nak citer pasal kesihatan... banyak juga nak citer pasal kehidupan n motivasi utk hidup tapi hari ni nak tukar sikit.... ni sebab saya sayang semua...nak semua sihat....muda...n cantik....baru la hidup kita bahagia...tak de org nak saling dengki mendengki...tak payah nak pakai2 susuk, nak cucuk sana cucuk sini. memangla berkesan tapi nak ker mati nanti seksa....kat akhirat tak tau lagi apa balasannya....cucuk2 tu,kang ada lak yg terlebih besar...nak buat mulut angelina jolie,ntah2 nnti jadi lain pulak..terus tak cantik sedangkan duit dah banyak habis....

Mula2 nak gtau dulu apa tu kolagen...takut saya nak sebut..maklumlah xpandai sangat...ia adalah protein utama  bagi tisu sokongan dalam badan kita. kalau xde kologen ni akan memberi kesan kt badan kita...Cer kita tgk kesan dia...


KESAN KEKURANGAN KOLAGEN DALAM BADAN

Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.Kesan penurangannya mula dirasai lebihkurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.
Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.



HAH...DAH BACA? PEREMPUAN LEBIH CEPAT DRPD LELAKI TAU... SBB TU PEREMPUAN NAMPAK LEBIH TUA .... SO SAPE2 YG SUAMI LEBIH MUDA TU KENA HATI2....SKRG NI UTK STABILKAN HORMON KITA N LAMBATKAN PENUAAN TU,ADA CARANYA..YG BESTNYA,XPERLU NAK MKN2...KITA MAIN SAPU2 JER...SAPU SIKIT,TERUS NAMPAK KESANNYA.....MEMANG BESTLA...KALAU X,XKAN ORG SELALU CAKAAP SY NI UMO 25 ATAU 26. HEHEHEHE....EH....TERPERASAN LAK....JGN MARAH...

OK.NAMA PRODUK INI IALAH BIOEVER NANO CREAM.




HA..TGK LA...ISH..KECIK LAK GAMBARNYA..BAHAN2 NYA XGUNA BHN KIMIA.HANYA GUNA BAHAN SPT WILD YAM,PEGAGA N SOYA... UTK MENGETAHUI LEBIH LANJUT,PLZ VISIT MY PAGE, http://www.facebook.com/pages/Cantik-Sihat-Selalu/301005443289511?ref=tn_tnmn

ATAUPUN SMS ME 019-7554377......ROZIE....

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget