About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Monday, 19 March 2012

Rindu-rinduan jadi kenang kenangan....

Tiba-tiba jer teringatkan zmn persekolahan masa buka FB cikgu Rozie tadi.. Aku nak pelajar-pelajar aku jadikan zaman persekolahan mereka sebagai sesuatu yg menarik.... baru best nnti nak dikenangkan..... AKU??? Hmmm...sesiapa yg pernah jadi kawan aku,sure tahu mcm mana aku di zaman persekolahan dulu..hehehehe...boleh gelak sendiri.... kalau boleh xnak la anak2 muridku jadi mcm aku dulu.hehehehe....tp kalau baik sangat pun xbest gak..HAHAHA..BOLEH TRIMA KER INI KATA2 SEORANG KAUNSELOR...Kaunslor pun manusia gak kan.... :)

Apa ek nak citer....Kenangan masa sekolah rendah ker sekolah menengah??? kalau sekolah rendah,aku ni banyak main kat bendang jer...tangkap ikan dgn budak2 laki bersama seorang sepupu perempuan aku dan kalau main masak2 aku mesti jadi mak. sampaikan sekarang ni kalau aku jumpa budak kampung aku yg selalu jadi Ayah tu,naik seganlak aku. mujur dia dah kawin..hehehehe. Pastu kalau main cikgu2..,SUDAH PASTILAH aku cikgu nya..walaupun masa tu aku darjah 2,murid aku paling besar rasanya darjah 5 atau 6.hehehe...akhirnya jadilah aku cikgu. paling aku ingat,kitorg main cikgu2 dalam jelapang padi. sekarang dah takde jelapang padi tu. nak cari kt kg pun dah payah nk jumpa. masa main kt dalam jelapang tu, subjek yg aku ajar adalah kesihatan...ce wah....tengah syok dok mengajaq,tiba2 kaki ceq sakit. rupanya terpijak tajak.... bahasa surat sabit kot...berdarah2 jari kecik aku.. huhuhu....ank2 murid boleh dok gelak2.... ms kanak2 dulu kalau luka,xmainla letak ubat luka. gunajer daun2 yg ada kt tepi kampung tu,letak air,buih2 yg hijau tu lumurkan jer kt luka..hehehe...

Eh,kata nak citer pasal zaman sekolah..tersasarlak citer pasal zmn kanak2 kt kampung...hehehehe.... masa sekolah rendah, time Tabika n darjah 1 kt Sekolah Tengku Budriah Arau pasti pindah ke SK Abi. Antara cikgu2 yg aku ingat,paling sayang masa dulu2 CIkgu Fazlina Ahmad...Masa tu perasan kakak angkat la...hahaha....pernah sekali kena marah dgn dia,ingat sampai skrg... CIkgu Mail,guru kelas yg buat jamuan 3hari utk kitorg,pastu yg kenalkan aku Pertandingan Pendidikan lalulintas Shell n buat persembahan lakonan la...aku mmg suka berlakon dulu. kalau ada lawan kt kelas mesti grup aku yg ada DIk TEh,KAK Mee,Erny,Shila n Shamilia mesti menang...Cikgu Anuar cikgu rumah kuning n cikgu mate... xkan lupa kena rotan tapak kaki sbb buat kerja rumah kt sekolah..huhuhuhu....mujur dpt A. Cikgu Syed, cikgu kelas drjah 5,cikgu chess. Last jumpa dia masa kenduri kt rumah Cikgu hashim cuti haritu..hehehehe...lagi??? ha,cikgu Madi....aku pernah berlaku salah faham dgn dia n xckp dr drjah 5-darjah 6...sedih..... ms drjh 4 baik sangat.... drjah 6 baik balik. ingat dia pernah tulis kt papan hitam "Rozirah is a lazy short girl" sbb aku xp kelas malam...huhuhu..sungguh ku tak ingat masa tu. . . terkejut aku dtg sekolah pagi2 baca statement tu...

banyak gak kenangan sekolah rendah dgn rakan2 rapatku ....sekarang semuanya berjauhan dan jarang bertemu dan yg pasti ada yg dah ank 2 atau 3 tp masih ada yg blm kawin mcm aku.hehehehe...ada ramai lg cikgu2 lain yg aku ingat tp panjang sangat nak tulis..nnti boleh sambung lagi yer....mmmm seorang kawan baik lelaki ku masa zmn sekolah rendah dah kembali ke Rahmatullah... mahadzir Ali atau mat dek....Al-fatihah untuk arwah.....

2 comments:

  1. kak rozirah, blog kak roz rupanyaaa...sukanya dapat jumpa kat sini...

    ReplyDelete
  2. hahaha..baru perasan ker?ish budak ni....

    ReplyDelete

There was an error in this gadget