About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Thursday, 3 April 2014

Ekspedisi Students Voluntourism Perlis ke Pantai Timur anjuran Tourism Malaysia Perlis(EPS1)

 Pada 27 Mac 2014, aku join lawatan Tourism Malaysia Perlis yang bawak budak2 Kelab Pelancongan dan guru kelab pelancongan ke Pantai Timur. Sejak bila pulak aku jadi Guru Penasihat Kelab Pelancongan ni??? Hehehehe...Sebenarnya aku bukanlah Guru Penasihat Kelab Pelancongan tapi Guru Penasihat Kelab Pelancongan meminta bantuan aku untuk menggantikan tempatnya kerana dia terlibat dengan Latihan Bersepadu Koir SUKMA. Aku pun jurulatih SUKMA tp dia cakap tak pe, aku tak payah datang. pergi jalan2...hehehehe..sukalah aku kan.... 

 Aku cerita dari awalnya...pagi 27hb tu aku mula pack barang nk bawak ke sana. Dahsyat aku bawak.Banyak giler. Aku janji dgn anak sedaraku Nana pukul 6.00ptg ambik aku. Tapi dia dtg lambat sikit.Lps tu aku p bank ambik duit sikit n teman dia. Lps tu p lah kt Seriab kt Tourism Perlis tu. Kedai makan area2 situ baru nak buka. Akhirnya aku g mkn kat Tmn Kemajuan n sembahyang kt surau Tmn Kemajuan. Jamak sekali Magrib n Isyak. Senang nnti tak perlu dah nk solat kt RnR. Masa aku pergi semula kat Tourism tu, dah ramai orang. jumpa budak sekolah aku, Syasya dan pergi mendaftar. dapat t-shirt. lepas tu baru masuk dlm bas..hmmm..best giler..tak ada tmpt kosong. tmpt yg ada 2 kosong adalah belakang sekali.sebelah kanan bas. FUh....dah dapat bayangkan apa akan berlaku... 

Bas gerak jer, aku dah rasa melambung2.siap terjerit lagi..huhuhuhu...Aku asyik baca doa jer, takut..Bas berhenti kat RnR Gurun utk sape yg nak mkn n solat. Lps dari RnR Gurun aku teringat pasal kisah kawn adikku yg meninggal baru2 ni sebab eksiden slps rnr gurun.... Aku nk tido dlm bas sandar kt cermin belakang tu pun ngeri. Takut kalau2 aku boleh menyebabkan cermin tu pecah..hiihihi.. Disebabkan takut y melampau, aku keluarkan kamera aku n mula membaca Surah Yasin. Masa tu aku teringat kisah 10 thn yg lalu. Aku baca Yasin dlm bas ketika dlm perjalanan pulang ke Perlis selepas sepupu aku call ckp ayah aku sakit tenat. Bezanya dulu aku baca Surah Yasin guna Buku Yasin tu bertemankan cahaya handphone 3310 aku tu. Kali ni aku baca Surah Yasin yg dh di download ke dlm kamera ku. Selepas baca Yasin tu baru la lega sikit. Tp sebelum sampai Kuala Kangsar aku dah tido. Sedar2 dah nak sampai Jln Duta. Tiba2 rindu nak jln2 kt Kl.... 

Nanti lah sambung cite seterusnya...

NILAH MUKA TAKUT AKU DLM BAS TU..HIHIHIHIHI..NNTI SMBUNG NEXT EPISODE. 

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget