About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Sunday, 4 December 2011

Tahukah apa yg kita makan ???


Kita semua selalu makan apa saja yang dihidangkan atau yg dibeli      tanpa terfikir apa kandungan dalam makanan tersebut kan. Baru - baru ni aku aku diperkenalkan kepada satu produk. produk ni akan ozonkan makanan supaya makanan yang kita makan tu selamat dan segar serta tahan lama.

cuba tengok gambar kat bawah ni. ini adalah ayam yang dibeli di sebuah pasaraya terkenal. untuk pengetahuan semua, ayam-ayam zaman sekarang diternak tak seperti zaman dahulu. zaman skrg dalam masa yang singkat, ayam tu dah gemuk dan dah boleh dijual. jantan betina pun kita tak tau. ayam -ayam tersebut disuntik dengan antibiotik. sebab tu lah kadang-kadang bila kita demam, doktor bagi antibiotik tapi tak sesuai dengan kita sebab dah banyak antibiotik ayam ni dalam badan kita.

melalui produk ni, ayam yang dah dibasuh bersih ni akan diozonkan. senang jer..letak ayam dalam bekas kaca atau aluminium, letak air bagi tenggelam ayam tu dan diletak batu seramik yg disediakan. lepas tu akan berlaku proses berbuih2 seperti direbus tu. hasilnya akan dapat gelembung2 seperti di bawah. itu dah disimpulkan pada lidi.



inilah asid lemak yang terhasil daripada proses ozon tadi. Asid lemak ni walaupun dibakar tidak akan cair malahan akan jadi seperti chewing gum seperti gambar di bawah.


sanggup ker kita makan , atau bagi anak-anak kita makan. kesan dia dalam jangka masa panjang. sekarang memang la tak nampak.

produk ni bukan saja boleh digunakan untuk daging tapi boleh juga untuk sayur. penggunaannya tanpa mengubah kandungan nutrisi atau suhu makanan tersebut. nak steril kan barang-barang dapur atau pun botol susu bayi. boleh ozonkan peti ais,hilang bau2 busuk tu. kalau sayur, boleh singkirkan racun-racun kat sayur tu. sayur zaman skrg kan banyak racun sampaikan ulat pun takut nak makan. sebab tu tak ada lubang2...hehehehe.

kalau nak tau lebih lanjut atau nak tgk produk tu, boleh buat demo sekali. boleh hubungi saya......
cik rozie : 019-7554377



No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget