About Me

My photo
saya seorang yang baik. :) akan sentiasa menjadi kawan yang baik & setia.garang tetapi berkawan dulu dengan saya, anda akan tau siapa saya. saya mempunyai impian yang besar untuk dicapai.

Friday, 29 November 2013

Ku Di Dalam Dilema...

Aku tak tau nak senyum ker nak masam. Nak bergembira atau nak bersedih. Perasaan yg bercampur baur...Gembirakah aku dgn perkhabaran itu...


malam tu, aku balik rumah, internet kt rumah problem. aku guna kameraku yg ada maxis broadband.dok berdiri kt dpn rumah tepi jln. tepi pokok bunga ros. dok cari line cek benda ni....bila dah dapat, aku xtau perasaan apa.... teringat pada hujung 2007 bila mana aku dpt tau ,permohonan aku ke selangor dilluluskan. aku membawa diri ke danga bay... tp mlm itu tidak...aku diamkan... keesokannya di rumah sepupuku, semua saudara maraku gembira dgn perkhabaran tersebut. aku??? cuma mampu tersenyum sedangkan dlm hatiku.... hanya Dia yg tahu....

seterusnya aku memberitahu anak2 muridku.... rakan2 sekerjaku juga membuatkan berat hatiku utk menerima berita gembira ini dengan kegembiraan..ya, aku sayang mereka semua....dan air jernih menitis lagi tatkala teringatkan anak2 murid yg bakal kutinggalkan terutama prs2 ku sayang....ya, aku sayangkan mereka...
smk la salle, pj antara kenangan terindah dlm hidupku...6 tahun di sini, banyak yg kulalui.... kenangan manis dan pahit..pastinya kenangan bersama anak2 muridku adalah kenangan manis bersama...Alhamdulilah,,,,,sebelum aku tinggalkan mereka, sempat aku membawa mereka bersama ku ke lawatan.... dpt menghabiskan masa bersamaku.... dalam ramai2 anak muridku, ada sorang ni, asyik sms aku...aku tau mereka tidak percaya kata2 gurauanku selama ini benar2 terjadi... ya, aku pun merasainya....
aku gembira utk kembali ke kampung halamanku...setelah 8 thn lebih bekerja di perantauan.... mungkin ada sesuatu utk ku di sini..mungkin pencarianku di JB, PJ akan berakhir di PERLIS....
Moga aku diberi kekuatan utk meneruskan kehidupanku.... Moga aku diberi kekuatan utk meninggalkan mereka....CIKGU SAYANG KAMU SEMUA>>>>


7 comments:

  1. Tahniah ro'z. Pastinya ada pengorbanan yang harus dibayar atas satu penghijrahan. Moga lebih cemerlanh di sana!!

    ReplyDelete
  2. semoga pencarianmu akn berakhir temanku...semoga lbh cemerlang d tmpt baharu :-)

    ReplyDelete
  3. sayang anak murid je yg di'highlite'.

    saya x sayang ke nk tinggal? =p

    ReplyDelete
  4. Kak zirah, moga lebih cemerlang lagi di Perlis nanti in shaa allah...

    ReplyDelete
  5. ezzah....insyaAllah....segalanya akan baik2 aja...

    ReplyDelete
  6. Azwa, kawan2 kat la salle pun sayang gak...tp anak2 murid ni lain.... kawan2 boleh jumpa lagi....sbnrnya mmg syg nak tgglkan la salle...

    linda, insyaAllah....

    ReplyDelete

There was an error in this gadget